Første Køredag i N-modulgruppen

 

Så kom dagen alle har snakket om. Der var store forventninger, da alle har snakket om det på de sidste mange anden Tirsdag i måneden. D. 17/07 2008 da der var E-mail, den 2-4/08 2008 det var dagen hvor det skulle ske. Vi skulle prøvesamle, afprøve opstilling til Valby i slutningen af August.

Undren bredte sig, da vi ikke har hørt noget siden den første mail, var min E-mail adresse ikke blevet rettet? jeg har jo skiftet, men nej der var ikke E-mail om noget.

Så kom dagen Fredag d. 1/08 2008. Jeg tømte mit modelværelse ud i min Nissan og drog på Træf, med bange anelser, da jeg ankom til Vandelsbæk bibliotek, blev glæden stor, i vinduet på døren stod: N-modulgruppen, ring på klokke, altså der var nogen.

Jeg ringede på, og Hans dukkede op, vel inden for døren var der flere medlemmer, vi fik rejst min Nissan op på højkant så der faldt en Station, 15 kasser, en" høj stol" og 3 kufferter ud, samt nogle optændingspinde dukkede op og blev båret ind og andbragt i rummet i kælderen.

Vel inden for, kom der flere overraskelser, vi vidste ikke rigtig hvad og hvem der kom!!!!

Men vi begynte at pakke ud ca. ved 17,30 tiden, Der var mmmmeget varmt i den store bibliotekssal, men Hans havde heldigvis sørget for væske, humle, kold humle, aaaaaaah det var godt i en tør hals, godt gået Hans.

Se også et andet medlems beretning

Yallahrup Havneby m. ohmmeter til at finde kortslutning.

En modelbane er aldrig færdig

Der var en station, 2 45 graders, og en vendesløjfe, snart kom 2 enkelssporet strækning på 1,2 m. Vi anede ikke om der kom mere, så vi startede med at samle Yallahrup Havneby, satte 2 strækninger efter, og gik ind i 2 45 graders dobbeltsporet, ups. det kan man ikke!!!!!!!!!!!!.   Der var en der har en mobil med mange numre i, fat i den og ringe til en flink mand i Virum, Hallo kan vi låne et Y? og 3 UT4. Det var ok, og ud i Nissanen gik jeg, op til Virum og tilbage, kl. 22,00 var jeg tilbage med det lånte matriale, fik samlet de 2 ender med et Y og fik power på, kl. 22,30 var der strøm i sporet, og prøvekørsel blev startet, vi kørte til kl. 24 og gik så hjem for at sove.

Prøvekørsel af manual vendesløjfe

Som det kan ses, på vores ansigt, det virker!!!

Lavbudget Lokonet stik

Kl. 09,45 ankom vi løbende og kl. 10,01 var der ankommet 2 dobbeltsporet strækninger mere, der var en der ringede kl. 10,12, sagde jeg skal lige have morgen mad, jeg kom hjem fra fest kl. 04 eller var det 05, men jeg er på vej, Hans spurte hvad der ver i vente, svaret var, 2 dobbeltsporet strækninger, vi planlage så at de 2 ankommet monduler blev sat efter Y,et og der efter 2 45 graders, vi ventede så på de 2 sidste dobbeltsporet, de ankom kl. 10,45 og vi fik samlet det hele.

Lokonet blev samlet og afprøvet, alt var klar til kørsel, ups. digital, hvem kan det, Henning fik lige lavet køre skole, 5 min. teori, 5 min praktisk prøve, og så ud at køre solo, vi fik 3 mand solo på UT4, tak flink mand i Virum.

Når lyntoget kommer er det med at have et hurtigt kamera

Der var mange bøffer med 3 solister på skinderne på en gang, så ned i kasserne,der fandt jeg noget ny indkøbt, en Bo 3000, ledninger blev fremstillet, og derefter blev den indsat i lokonettet og kørestrømmen. Så er der automatisk indkobling af kørestrøm ved kortslutning.

Det virkede, der blev lavet flere stammer med forskellige opstillinger, bla. damptog m. styrevogn i den anden ende, der var jo ikke drejeskive.

Lige med et blev det koldere, sneen faldt i bjergene, men vi kørte bare vidre, lidt sne kan ikke stoppe vores leg, det var toget med nyheder til Konrad, der var på vej i sneen, selfølgelig i Maersk container.

Ja når så en vigtig togstamme køre igennem så smuk en eng, ja så er der mange tog nørder der står der med kameraet, derfor er der mange foto i flere vinkler af det smukke syn.

Når jeg giver en besked til hverdag, vender en 747 på en tallerken, så jeg kan nemtdirigere med et par lokoførere

Valby vi er på banen, og vi er mere end klar, venter bare på der går 28 dage, så pakker vi igen og drager til MESSE

Med venlig gensyn

N-modulerne Valby gruppen